4 Şubat 2009 Çarşamba

Dürüst Olmak (!)


Son günlerde insanlara karşı dürüst olmak zorunda mıyım diye düşünüyorum. Dürüst olduğumda çok fazla tepki gösteriyorlar. Bende ister istemez yalan söylüyorum. Birkaç yalanın kime ne zararı dokunurki! Okulda, evde, arkadaşlarıma karşı, aileme karşı, öğretmenlerime karşı, kendime karşı yalanlarsöylüyorum. Doğrulardan daha kolay kabulleniyolar çünkü. Hem daha eğlenceli bile oluyor. Kimseye karşı dürüst olmak zorunda değilim. Ahlaki değerlerim bozlmadı hayır. Beni yargılamadan önce biraz durup düşünün. Ben ne kadar dürüsttüm yaşamım boyunca?diye sorun kendinize. Ya da insanların dürüst olmasını engelleyen ne olabilir onları düşünün. Benimkini tepkiler engelliyor. Sonunun kötü olacağını bilerek dürüst olmak mı, geçici ferahlıklar sağlayan yalanlar mı? Ben ikincisini seçiyorum çoğunlukla.

1 yorum:

  1. bencede ikincisi..pembe yalan bunlar,etik açıdan bi sakınca görmüorum :D

    YanıtlaSil